Рухливі ігри


Картинки по запросу фото  дитячого садочку

НАРОДНІ РУХЛИВІ ІГРИ ЗА МОТИВАМИ КАЗОК
  • ВЕСЕЛІ КОЛОБКИ (за мотивами казки "Колобок")
 Вихователь разом з дітьми пригадує казку "Колобок" і пропонує пограти в гру, яка б відтворювала події казки. Лічилкою визначають, хто буде Зайчиком, Вовчиком, Лисичкою та Ведмедиком. Решта дітей - веселі колобки.
На одному боці майданчика вихователь креслить коло - це хатка колобків, на іншому розміщує обручі (хатки для звірят). Звірята стають у свої будиночки. А колобки ходять по майданчику. Вихователь каже: В лісі колобки гуляють, Ходять, бігають, стрибають, Комариків відганяють.
Колобки виконують різні рухи відповідно до тексту. Потім вихователь продовжує:
Колобки, тікайте,
Зайчик за деревом - поспішайте!
Колобки втікають, а Зайчик ловить їх. Такі ж слова вихователь каже про Вовка та Ведмедика. Малята тікають, а звірятко наздоганяє їх. Потім діти міняються ролями.
Вказівки до гри. Діти повинні ходити та бігати в різних напрямках, не штовхаючи одне одного. Вихователь спонукає їх підходити ближче до будиночків звірів.
Ускладнення. Збільшити або зменшити між будиночками звірів та колобків; колобки можуть бігати лише у парах; спіймана дитина може допомагати звірятам ловити товаришів; колобки можуть оббігати певні предмети.

  • СПРИТНИЙ КОЛОБОК

Вихователь за допомогою лічилки обирає Колобка, Зайчика, Вовка, Ведмедя, Лисичку. Інші діти - вболівальники.
Педагог пояснює правила гри: Колобок котиться по доріжці (біг), а на зустріч йому виходять звірі, які пропонують виконати різні завдання. Колобок виконує разом з ними рухи як змагання.
Із Зайчиком: "Хто швидше дострибає до кубиків".
Із Вовком: "Хто далі кине м'яч".
Із Ведмедем: "Хто швидше пройде по лаві".
Із Лисичкою: "Хто перший добіжить до прапорця".
Якщо Колобок переможе при виконанні першого завдання, він продовжує гру, якщо ні - обирають нового Колобка.
Вказівки до гри. При повторенні гри завдання можуть змінюватися. Колобків може бути двоє, і вони виконують завдання разом.

  • ДОЖЕНИ КОЛОБКА
Вихователь за допомогою лічилки обирає Колобка, інші діти - звірі. Діти беруться за руки й утворюють коло. Колобок стає у середину, ходить і промовляє: Я від баби утік, Я від діда утік, І від тебе утечу.
Коли Колобок промовляє останній рядок, він торкається когось із дітей і вибігає з кола. Обрана дитина наздоганяє його. Обом треба подолати смугу перешкод: пострибати з круга в круг; пробігти по лаві; пролізти під дугою.
Якщо звір не доганяє Колобка, ведучий продовжує гру, а дитина, яка виконує роль звіра, виходить з гри.
Вказівки до гри. Якщо хтось із звірів наздогнав Колобка, то обирається новий Колобок. Дітей - Колобків треба змінювати через певний час.

  • ВОВК ТА СЕМЕРО КОЗЕНЯТДіти разом з вихователем лічилкою обирають Ввка, решта малят - козенята. Вихователька виконує роль Кози. Вона стоїть за накресленою лінією, навпроти неї - козенята, ніби в своєму будиночку. Вовк стає збоку, починає походжати біля будиночку козенят і промовляти: Ой ви, діточки - козеняточка, відімкнітеся, відчинітеся. Ваша мама прийшла, молока принесла.
Після цих слів Коза промовляє:
Ой ви, діточки - козеняточка, до матусі швидко прибігайте, від вовка злого утікайте.
Діти біжать до виховательки, а ведучий намагається їх зловити.
Вказівки до гри. Діти бігають у різних напрямках, не штовхаючи одне одного. Вовк тільки доторкується до дитини, коли її ловить. Діти починають біг відразу після тексту.
Ускладнення. Збільшити або зменшити відстань між Козою та Вовком; збільшити кількість вовків до двох - трьох. Вовк може ловити із зв'язаними очима. Замість бігу козенята стрибають. Може бути біг із перешкодами; біг по доріжках. Спіймана дитина має виконати якесь завдання (фант).


  • КОЗА – ДЕРЕЗАЗ - поміж дітей оборається Коза - дереза, яка перебуває на одній стороні майданчика у (будиночку), а інші діти - на протилежному боці. На сигнал вихователя діти гуляють по лісу, підходячи до будиночку - Кози. Коза помічає дітей, проганяє їх від свого будиночку: Я Коза- дереза, за три копи куплена, півбока луплена. Ніжками затопчу, хвостиком замету - тут тобі й смерть.
Коза виконавши емітаційні (відповідно до тексту) рухи, доганяє дітей. Той, кого вона спіймає, виконує якесь завдання (фант).
Ускладнення. Збільшити або зменшити відстань між Козою та дітьми; збільшити кількість ведучих до двох. Замість бігу ввести стрибки на двох ногах або біг парами. Може бути біг із перешкодами; біг по доріжках; через кубики.

  • РУКАВИЧКА Діти розподіляються на дві однакові за кількістю команди: "синьої рукавички" та "червоної рукавички". Вони шикуються в колону на одному боці майданчика, а на протилежному ставлять кошики з прапорцями за кількістю дітей в одній команді. Перші діти в обох командах - мишенята, далі жабенята, зайчики, лисички, вовки, ведмедики.
На сигнал вихователя діти, якістоять першими, біжать на протилежний бік, беруть прапорець та повертаються до своєї команди, передаючи естафету, торкнувшись іншої дитини. Перемагає команда, яка швидше принесе прапорці до своєї "рукавички".
Вказівки до гри. Вихователь стежить за дотриманням правил, аби діти не заважали один одному. Завдання командам може змінюватися .

  • ЗОЛОТА РИБКА

Вихователь лічилкою вибирає Діда - рибалку. Решта дітей - рибки. Вихователь промовляє: "І закинув дід невід..." Після цих слів діти - рибки імітують плавальні рухи. Тільки-но Дід - рибалка починає ловити свою Золоту рибку, всі розбігаються. Яку дитину він упіймає, та виконує три його бажання (заспівати, затанцювати. Виконати якийсь рух, прочитати вірша, загадати загадку). Потім гра починається знову, але обирають нового рибалку.
Ускладнення. Ловлять Золоту рибку великим обручем; починають ловити Рибку на сигнал вихователя. Дітки - рибки тікають парами. Рибалка вибиває Рибку мячиком; Рибалка може ловити Рибок із зв'язаними очима.


  • ТРОЄ ПОРОСЯТ І ВОВК
Лічилкою обирають Вовка, решта дітей - поросята. Вихователь проводить лінію, за якою поросята граються, бігають, стрибають. На відстані двох метрів від лінії розміщені обручі різних кольрів - це будиночки поросят. Між лінією та обручами розкидані кубики, кольри яких відповідають кольорам обручів. Вовк сидить на території між лінією та обручами.Вихователь промовляє слова: "Поросята граються, жують жолуді,але вечір настає, треба повертатися в будиночок. Швидко, швидко, щоб Вовк не впіймав. Біжімо!"
Кого. Вовк упіймав, той виходить з гри. Той із дітей, хто вскочив в обруч без кубика чи з кубиком, який не відповідає кольру обруча, теж виходить з гри.
Ускладнення. Збільшити кількість вовків; збільшити відстань між лінією та обручами; зменшити кількість обручів - будиночків; Вовк ловить дітей із зав'язаними очима.



Українські національні народні ігри в дитячому садку


Гра «Галя по садочку ходила..»


Посередині кімнати або майданчика поставлено два стільчика спинками один до одного. На одному стільчику квітка, це - «садок». Діти стоять у колі, одна дитина (Галя) з хусточкою в руках стоїть біля квітки.
На слова:
Галя по садочку ходила, 
Хусточку біленьку загубила,
 
Ходить по садочку, блукає,
 
Хусточку біленьку шукає
діти йдуть по колу вліво. Галя ходить усередині кола біля квітки і на слово «згубила» залишає хустинку на стільчику, біля квітки, а сама переходить на другу сторону, до сидіння стільчика, й удає, що шукає хустинку. Потім сідає на стілець. 
На слова:
Не журися, Галю - серденько, 
Ми знайшли хустинку біленьку,
 
У садочку, біля малини,
 
Під зеленим листом тернини
діти йдуть по колу вправо і зупиняються. Одна дитина, визначена вихователькою, підходить до стільчика з квіткою, бере хустинку і промовляє:
Ти, Галю, хустину не шукай, Хто знайшов, відгадай!
Якщо Галя, не оглядаючись, відгадає голос дитини, вони міняються місцями. Гра повторюється.





  • ВІДГАДАЙ, ЧИЙ ГОЛОС
Мета: виховувати увагу та спостережливість.
Хід гри
Діти, узявшись за руки, утворюють коло. У центрі кола сто­їть ведучий із заплющеними очима. Діти йдуть по колу праворуч і говорять:
Дружно, діти: раз, два, три!
Разом вліво поверни!
Усі разом повертаються і йдуть в протилежний бік. Потім про­мовляють:251 Рухливі ігри
А як скажем скок, скок, скок,—
Відгадай, чий голосок!
Слова «Скок, скок, скок» проговорює тільки одна дитина, за­здалегідь призначена вихователем. Коли діти вимовлять усі сло­ва, ведучий розплющує очі й намагається відгадати, хто сказав: «Скок, скок, скок». Якщо він відгадав, то ведучим стає дитина, голос якої відгадали, і гра повторюється знову.
Рекомендації до гри
Ведучий не має права розплющувати очі, поки не завершиться вірш.


  • Продай , бабусю, качку
Мета: вправляти дітей у бігові з ловлею. Розвивати спритність, уміння орієнтуватися в просторі.

Хід гри:
     Діти стоять у колі. Всі діти – “качки”. В середині кола стоїть бабуся, за колом – “вовк”.
Вовк. Продай, бабусю, качку Олю.
Бабуся. Бери!
Качка Оля вибігає з кола, вовк має її наздогнати. Якщо качка встигла оббігти коло і прибігти на своє місце, вовк просить іншу качку. Якщо  ж упіймав качку, забирає до себе і знову йде до бабусі по качку.

  • Заєць без хатки
Мета: вправляти дітей у бігові з ловлею. Розвивати уміння орієнтуватися в просторі.
Хід гри
Лічилкою обирають “мисливця” та “зайця”, у якого немає “хатки”. Обидва стають на протилежних боках майданчика. Решту дітей розподіляють на підгрупи — по чотири-п’ять у кожній. Кожна підгрупа стає кружка — це заяча хатка, всередині одна дитина — заєць. Кола розташовані на певній відстані один від одного (залежно від розмірів майданчика). Вихователь промовляє: “Один, два, три” — гру розпочни. На рахунок “один” заєць без хатки починає тікати, на “три” — мисливець починає ловити його. Заєць, якого ловить мисливець, може забігти у будь-яку хатку. Тоді заєць-господар має з неї вибігти, а мисливець вже ловить його. Коли мисливець упіймає якогось зайця, гра повторюється з лічилки.
Примітка. У хатку до зайця мисливцеві забігати не можна. Двом зайцям не можна бути в одній хатці. Якщо мисливець довго не може упіймати зайця, на цю роль обирають іншу дитину

  • Світлофор
Мета: Виховувати витримку, кмітливість та орієнтування в просторі.
Хід гри
Гра проводиться на ділянці дитячого саду.
Позначаються дві пересічні дороги, лінії тротуарів, пішохідні переходи.
В центрі перехрестя встає Світлофор – хлопчик з червоними кругами по боках і зеленими – на спині і грудях, два жовті круги він тримає в руках. Діти діляться на групи: пішоходів (можна розподілити дітей поодинці, парами і групами), автомобілі (по одній людині) і автобуси (декілька дітей вишиковуються один за одним, тримаючись за плечі або за пояс). Пішоходи починають рух по тротуарах, автомобілі – по дорогах, дотримуючи сигнали Світлофора. Світлофор повертається до них то боком, то обличчям або спиною, відповідно вирішуючи або забороняючи рух, то піднімає вгору жовті круги. До моменту початку гри діти вже повинні знати, що означають сигнали світлофора. Порушники Правил дорожнього руху в цій грі підлягають штрафові: пояснюють свої помилки.

  • СКАРБ
Мета: вправляти в орієнтуванні в просторі; розвивати спосте­режливість, увагу.
Матеріал: будь-який невеликий предмет.
Хід гри
Ця гра може проводитися на ділянці або в приміщенні. Обира­ється «шукач скарбів», він йде і чекає, поки його не покличуть. Решта дітей ховає який-небудь предмет у віддаленому куточку ділянки, кличе «шукача скарбів» і дає йому приблизно таке задання: «Підеш прямо, дійдеш до пенька, від нього повернеш пра­воруч, дійдеш до тинка, потім повернеш ліворуч, пройдеш три кроки прямо і починай шукати, на тому місці знаходиться скарб». «Шукач скарбів» починає шукати, за необхідності йому повторю­ють опис маршруту. Коли він знаходить «скарб», його вітають, потім обирається новий «шукач скарбів» і гра повторюється.


  • ПІЖМУРКИ
Мета: виховувати увагу, спостережливість, орієнтування у просторі.
Хід гри
Діти стоять у колі на відстані витягнутих у сторони рук. Усе­редину кола обирають двох дітей: одній дитині зав’язують хустин­кою очі, другій — дають до рук дзвіночок. Дитина із дзвіночком бігає по колу, а «піжмурка» її ловить, слухаючи дзвіночок. Коли «піжмурка» зловить дитину із дзвіночком, то всередину кола оби­раються інші діти, і гра продовжується.
Рекомендації до гри
Гру можна проводити без дзвіночка. Дитина, яка тікає, іноді плеще в долоні. «Піжмурка» запитує: «Де ти?» Дитина, яка тікає, відповідає: «Я тут!» «Піжмурка» за голосом ловить її.250 745 ігор для дошкільників


  • ГОРЮДУБ
Мета: виховувати увагу, витримку; учити орієнтуватися в про­сторі.
Хід гри
Діти шикуються парами і стають одне за одним. Одна дитина стає на 2–3 кроки попереду всіх на визначеній лінії або накресле­ному колі. Це — «горюдуб».
Горюдуб
Гори, гори, ясно,
Щоб не погасло.
Раз, два, три,
Остання пара, біжи!
За командою «Біжи!» діти в останній парі розбігаються вздовж колон (одна дитина з правого, друга — з лівого боку), щоб попе­реду «горюдуба» взятися за руки. «Горюдуб» намагається спій­мати одного з них, поки вони не з’єднали руки. Кого «горюдуб» спіймає, той стає на його місце. Гра триває, поки всі пари не перебіжать із кінця колони. Пара, яка утворилася, стає попереду, решта — відступає назад. Гра завершується, коли всі діти пробі­жать по одному разу.
Рекомендації до гри
Якщо «горюдуб» не спіймає будь-кого з першої пари, він зали­шається в цій самій ролі. Якщо не зловить жодної дитини з двох пар, то вихователь обирає нового «горюдуба» з останньої пари, яка бігала.


  • ЗАБОРОНЕНИЙ РУХ
Мета: виховувати увагу, кмітливість, швидку орієнтацію.
Хід гри
Діти стають у коло на відстані витягнутих у сторони рук. Ви­хователь також стає з ними в коло і пропонує виконувати за ним усі рухи, за винятком «забороненого», який він сам установив. Наприклад, не можна поставити руки на пояс. Вихователь ви­конує різні рухи, а всі діти повторюють їх. Раптом він виконує «заборонений рух». Хто з учасників гри помилиться, той робить крок уперед або штрафується. Потім він продовжує грати.
Гра проводиться впродовж 5–6 хвилин, після чого вихователь називає дітей, які не припустилися жодної помилки.
Рекомендації до гри
Вихователь стежить за тим, щоб гравці повторювати всі впра­ви, крім «забороненого» руху. Штраф може бути таким: постри­бати на обох ногах, як зайчик; промовити скоромовку; відгадати загадку та ін.

  • БЕРЕЖИ ПРЕДМЕТ
Мета: виховувати спостережливість, кмітливість та швидку реакцію.
Хід гри
Діти стоять у колі на відстані кроку одне від одного, ноги тро­хи розставлені, руки за спиною. Біля ніг кожної дитини — кубик 252 745 ігор для дошкільників або маленький м’ячик. У центрі — ведучий, який переходить з одного місця на інше і намагається захопити будь-який кубик або м’ячик. Діти присідають, захищаючи свій предмет руками. Коли ведучому вдається взяти кубик (м’ячик) у двох-трьох дітей, то призначається новий ведучий, і гра повторюється.
Рекомендації до гри
Спочатку вихователь має призначити на роль ведучого най­спритнішу дитину, потім цю роль поступово виконують усі діти. Ті, у кого забрали предмет, роблять крок назад із кола і стоять так, поки не завершиться гра.

  • ЧИЙ ВІНОК КРАЩИЙ
Мета: удосконалювати навички ходьби по колу; виховувати увагу та орієнтування у просторі.
Хід гри
Діти об’єднані у дві рівні групи. Кожна з них утворює коло.
На слова або пісню вихователя:
Візьмемось за руки,
Підемо на луки,
Сплетемо віночок,
Станемо в таночок! —
діти беруться за руки і йдуть по колу ліворуч. На останні слова зупиняються, піднімають руки. Вихователь у цей час про­довжує:
Чий найкращий вінок,
Той і піде в танок!
Після цих слів діти швидко опускають руки на плечі своїм сусідам. Вихователь зазначає, у якому колі діти швидко поклали руки на плечі та дотримують форми кола. Ці діти танцюють під будь-яку пісню вихователя, а решта плеще їм у долоні. Гра по­вторюється.
Рекомендації до гри

Вихователеві необхідно стежити за тим, щоб усі діти в колі спочатку йшли ліворуч, а під час повторення гри — праворуч, не штовхалися, не наступали на ноги одне одному.


Картинки по запросу фото  дитячого садочкуКартинки по запросу фото  дитячого садочкуКартинки по запросу фото  дитячого садочку




Комментариев нет:

Отправить комментарий